Sık Sorulan Sorular

///Sık Sorulan Sorular
Sık Sorulan Sorular 2018-07-23T14:25:10+00:00
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

DEVLET DESTEKLERİ 

Hibe bir kamu kuruluşu, işletme ya da vakıf tarafından bir eğitim kurumu, şirket ya da kişiye verilen karşılıksız paradır. Hibe genellikle belirli bir başvuru sürecinin ardından verilmektedir.

Belirli miktardaki satın alma gücünün, belirli bir süre için ve geri verilmek üzere bir bedel (genellikle faiz) karşılığı gerçek ya da tüzel kişilere verilmesidir. Kredi çeşitleri: güvencesine göre teminatlı ve teminatsız; kullanıcısına göre; özel ve kamu, süresine göre; kısa ve uzun, veriliş yerine göre üretim ve tüketim; kullanım alanına göre ticari, tarım, sanayi, yapı ve orman gibi ayrılır.

Piyasada sık sık karşılaşılan yanlış bir terimdir. Hibe geri ödemesiz, kredi ise geri ödemeli olarak alınan bir bedeldir. Bu iki karşıt kelimenin bir arada kullanılması uygun değildir.

Hibe veren kurumlar listesi için tıklayınız.

KOSGEB

KOSGEB (Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı), KOBİ’lerin rekabet güçlerini geliştirmeye ve girişimcilik kültürünü yaygınlaştırmaya yönelik nitelikli hizmet ve destekler sunarak, KOBİ’lerin sosyal ve ekonomik kalkınmadaki paylarını arttırmayı hedefleyen bir devlet kuruluşudur.

Ülkemizdeki KOBİ’lerin küresel pazarda söz sahibi olmasını sağlayan, KOBİ ve girişimcilik politikalarının belirlenmesinde etkin, dünyada örnek alınan bir kuruluş olmayı hedefleyen KOSGEB, her yıl binlerce KOBİ ve girişimciye, sunmuş olduğu hibe ve kredi destek programlarıyla mevcut işlerini geliştirme ve sıfırdan kendi işini kurma imkanı sağlamaktadır.

KOSGEB anasayfasına ulaşmak için tıklayınız.

250 kişiden az yıllık çalışan istihdam eden, Yıllık net satış hâsılatı veya mali bilançosundan herhangi biri 40 milyon TL yi aşmayan işletmeler ‘’ KOBİ ‘’ olarak tanımlanır. KOBİ miyim testi için tıklayın.

Destek alabilmek için öncelikle KOSGEB’in desteklediği KOBİ statüsünde olunmalıdır. KOBİ miyim testi için tıklayın.

Girşimci Hibe Desteği

KOSGEB, sunmuş olduğu Girişimcilik Destek Programı kapsamında gerekli koşulları sağlayan tüm girişimcilere destek vermektedir. Hibe desteğinden faydalanmak isteyen girişimciler, öncelikle Uygulamalı Girişimcilik Eğitimine katılarak sertifika almaya hak kazanmış olmalıdırSertifikasını almış olan girişimci, KOSGEB’e hibe desteği başvurusu yapabilmek için ilk önce fillen kendi şirketini kurar. Daha sonra girişimci destek alabilmek için KOSGEB’e sunacağı iş planını tüm sektörel, teknik, stratejik, finansal detaylarıyla hazırlamalıdır. İş planı hazırlamak özel bir uzmanlık gerektirdiğinden, bu aşamada girişimcinin bir danışman firmadan profesyonel destek alması iş planının kurul tarafından onaylanma ihtimalini büyük ölçüde artırır. Girişimci, bir danışman firmayla çalışmaya karar vermesi durumunda, iş planının hazırlanması için danışmanın eşliğinde iş fikri ve sektörel bazı bilgilerin yer aldığı bir form doldurur. Danışman firma, doldurulan formu sektörtün tüm koşul ve özellikleri doğrultusunda ele alarak KOSGEB’e sunulabilecek nitelikte spesifik bir iş planı haline getirir. İş planı hazırlanırken bu esnada girişimci, proje kapsamında satın alacağı ürün ve hizmetlere ilişkin satıcı firma tarafından şirketi adına düzenlenmiş proforma faturaları temin ederek başvuru sırasında KOSGEB’e göndermek üzere saklar. İş planı onaylanan girişimci, başvurudan önce proforma faturalarını temin ettiği ürün ve hizmetleri kendi sermayesiyle fillen satın alır. Gerçekleştirdiği satınalımlara istinaden ürün ve hizmetlerin fatura asıllarını, satıcı firmaya ödeme yaptıklarına dair banka dekontlarının asıllarıyla birlikte, prosedüre uygun bir dilekçeyle bağlı bulundukları KOSGEB Müdürlüğü’ne ibraz eder. Mümkün olan en kısa sürede KOSGEB tarafından girişimcinin resmi işyeri adresine gelen bir denetleme görevlisi, girişimci tarafından satın alındığı bildirilen ürün ve hizmetlerin faturada belirtilen marka, cins, nitelik ve adet bilgileriyle örtüşme durumunu kontrol ederek bir tutanak hazırlar. Görevlinin, tutanağı ilgili KOSGEB Müdürlüğü’ne bildirmesini takiben en geç 1 ay içerisinde girişimciye ait şirketin banka hesabına girişimci tarafından harcanan tutarın (destek programı dâhilindeki oranlar üzerinden) ödemesi gerçekleştirilir.

KOBİ Hibe Desteği

KOSGEB, sunmuş olduğu farklı destek programları kapsamında gerekli koşulları sağlayan tüm KOBİ’lere destek vermektedir. Hibe (geri ödemesiz) desteklerden faydalanmak isteyen KOBİ’ler, öncelikle KOSGEB KOBİ veritabanına kayıt olarak KOBİ beyannamesini doldururlar. Veritabanına kayıt edilen bu beyanname, en kısa süre içerisinde KOSGEB KOBİ uzmanları tarafından mevzuata uygunluk bakımından kontrol edilerek onaylanır.

Bu ilk aşamadan sonra, destek alabilmek için başvuru yapmak isteyen KOBİ, KOSGEB’e sunacağı projeyi genel hatlarıyla anlatan bir belge hazırlar. Ardından belgeyi çalışmakta olduğu danışmanlık firmasına gönderir ve danışman firma projeyi detaylı bir biçimde ele alarak KOSGEB’e sunulabilecek nitelikte spesifik bir proje haline getirir. Proje hazırlanırken bu esnada KOBİ, proje kapsamında satın alacağı ürün ve hizmetlere ilişkin satıcı firma tarafından KOBİ adına düzenlenmiş proforma faturaları temin ederek başvuru sırasında KOSGEB’e göndermek üzere saklar.

Proje dosyası tamamlandıktan sonra KOBİ, internet üzerinden KOSGEB’e başvuruda bulunur; bu esnada başvurusuna istenen belgeleri, proforma faturaları ve proje dosyasını elektronik ortamda ekler. İlgili KOSGEB Müdürlüğü değerlendirme kurulu, başvuruyu sıraya alarak ortalama 4-6 hafta arasında projeyi değerlendirmeye alır. Projenin, başvuruda bulunan şirkete ve bölgesel ya da ulusal sektöre kayda değer ölçüde bir katkı sağlayacağına kanaat getirdiği taktirde projeyi onaylar.

Projesi onaylanan KOBİ, başvurudan önce proforma faturalarını temin ettiği ürün ve hizmetleri kendi sermayesiyle fillen satın alır. Gerçekleştirdiği satınalımlara istinaden ürün ve hizmetlerin fatura asıllarını, satıcı firmaya ödeme yaptıklarına dair banka dekontlarının asıllarıyla birlikte, prosedüre uygun bir dilekçeyle bağlı bulundukları KOSGEB Müdürlüğü’ne ibraz ederler. Mümkün olan en kısa sürede KOSGEB tarafından KOBİ’nin resmi işyeri adresine gelen bir denetleme görevlisi, KOBİ tarafından satın alındığı bildirilen ürün ve hizmetlerin faturada belirtilen marka, cins, nitelik ve adet bilgileriyle örtüşme durumunu kontrol ederek bir tutanak hazırlar. Görevlinin, tutanağı ilgili KOSGEB Müdürlüğü’ne bildirmesini takiben en geç 1 ay içerisinde KOBİ’nin banka hesabına şirket tarafından harcanan tutarın (destek programı dahilindeki oranlar üzerinden) ödemesi gerçekleştirilir.

Destek alabilmek için, öncelikle işletmenize ait genel bilgileri veritabanımıza kaydetmelisiniz. Bunun için www.kosgeb.gov.tr adresinden KOBİ Giriş bölümündeki “KOSGEB’e İlk Başvuru” linkine tıklamalısınız. Yeni Girişimci Desteğine başvuracaksanız “Yeni Girişimci İlk Başvuru” alanından, diğer tüm destek programları için “İşletme İlk Başvuru” alanından “Başvur” butonunu tıklayarak işleminize başlayabilirsiniz. Karşınıza gelen formu doldurarak, bundan sonraki bütün aşamalarda kullanacağınız İşletmeye/Girişimciye ait KOSGEB Kullanıcı Adı ve Şifresini alacaksınız.

Kullanıcı Adı ve Şifrenizi daha sonraki aşamalarda sorunla karşılaşmamak için unutmamanız önemlidir.

KOSGEB’e vereceğiniz beyanlardaki bilgilerin yanlış olmasından doğacak tüm hukuki ve mali sorumluluk işletmenize ait olacaktır.

KOSGEB’e daha önce kayıt olup/olmadığınızı, kredilere başvurup/başvuramayacağınızı ve desteklerden faydalanıp/faydalanamayacağınızı öğrenmek için tıklayın.

KOSGEB 1990 yılında 3624 Sayılı Kanun ile İmalat Sanayi İşletmelerinin ekonomideki yerlerinin geliştirilmesi amacıyla kurulmuş bir kamu kuruluşudur. KOSGEB’in 1990-2009 yılları arasında imalat sanayi KOBİ’lerine yönelik yapmış olduğu çalışmalar takdirle karşılanmış ve 2009 yılında imalat sanayi dışında yer alan sektörlerdeki KOBİ’lerin de geliştirilmesi görevi KOSGEB’e verilmiştir. 18 Eylül 2009 tarih ve 27353 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 2009/15431 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile, KOSGEB’in geliştirilmesinden sorumlu olduğu sektörler belirlenmiştir. KOSGEB’den destek alabilecek sektörler listesi için tıklayınız.

EVET. Bir işletme uygun olan farklı KOSGEB destek programlarına eş zamanlı başvuruda bulunabilir.

KOSGEB destek programları listesine ulaşmak için tıklayınız. 

HAYIR. Parola ve şifreniz ile kobi bilgi dokümanı ve kobi beyannamenizi doldurmanız gerekmektedir. Sistemden söz konusu dokümanların çıktılarını aldıktan sonra kaşeleyip imzaladıktan sonra ek belgeleri ile ilgili KOSGEB birimine göndermelisiniz.

Mevzuat kapsamında belirli limitler dahilinde mahsup dilekçesi vererek destek ödeme talebinde bulunabilirsiniz. Ancak talepte bulunabilmeniz için öncelikle KOSGEB’e kayıt olmanız ve destek yönetmelikleri kapsamındaki uygun ihtiyaçlarınız için doğru adımları atmanız gerekir. Diyelim ki uygun harcamanız için destek ödemesi alacaksınız. Ve vergi dairesine ya da SGK‘ya ödemeniz gereken bir borç var. Söz konusu bedel KOSGEB tarafından sizin adınıza ödenmektedir.

HAYIR. KOSGEB desteklerine yapılacak olan başvurularda hazırlanacak olan maliyet kalemlerine bu unsurlar dâhil edilemez ve söz konusu kalemler KOSGEB tarafından karşılanamaz.

http://destek.kosgeb.gov.tr adresinden şifrenizle giriş yaparak ilgili destek satırında para butonuna tıklayarak “ÖDEME OLURLARINI GÖSTER” linkinden talebinize ödeme oluru hazırlanma durumunu görebilirsiniz.  Destek ödemeleri iş yoğunluğuna göre ve bütçe durumlarına göre değişkenlik göstermektedir. Daha fazla detay için KOBİ Uzmanınıza mail ile ödeme durumunuzu sorabilirsiniz.

Hayır. Aksi yönde sizi bilgilendiren kişi veya şirketlere itimat etmeyiniz. Ayrıca danışman olduğunu iddia ederek sizden yüksek miktarlarda para isteyen, yaşanmış bir örnekte olduğu gibi bunun karşılığında KOSGEB’den 150.000 TL getireceğini söyleyerek, sizi dolandırmaya çalışan kişilere itimat etmeyiniz ve dikkat ediniz. KOSGEB verdiği desteklerin 1. ve 2. Bölgelerde %50, 3. 4. 5. ve 6. Bölgelerde %60’nın karşılamaktadır. Geri kalan meblanın KOBİ tarafından karşılanması gerekmektedir.

KOSGEB’in sunmuş olduğu destek programları listesine ulaşmak için tıklayınız. 

TEŞVİK SİSTEMİ

Yatırım teşvik belgesi, yatırımcıya bina inşaat harcamalarında ve makine teçhizat alımlarında, belirli muafiyetler ve destekler sağlar

Yatırım Teşvik Belgesi desteklerinde nakit para ödemesi yapılmaz. Yatırım Teşvik Belgesi kullanarak yatırım yapan yatırımcılar, ödemekle yükümlü olduğu; Gümrük vergisi, KDV, varsa KKDF, faiz desteği, gelir vergisi stopajını ödemeyerek yararlanırlar. Sigorta pirimi işçi ve işveren hissesi desteklerinde kullanılan Yatırım Teşvik Belgesi kapatma işlemi yapıldıktan sonra yararlanmaya başlarlar. Ayrıca yatırım yeri tahsisinden yararlanabilirler. Yatırım Teşvik Belgesi süresi: 3 yıldır. Yatırımın büyüklüğüne ve gerçekleşme süresine göre bu süre daha fazla verilebilir.

  • Gerçek kişiler, adi ortaklıklar, sermaye şirketleri, kooperatifler, iş ortaklıkları,
  • Kamu kurum ve kuruluşları,
  • Kamu kuruluşu niteliğindeki meslek kuruluşları,
  • Dernekler ve vakıflar,
  • Yurt dışındaki yabancı şirketlerin Türkiye’deki şubeleri

Daha önce yapılmış mevcut yatırımlar için veya mevcut istihdam için yatırım teşviklerinden faydalanılamaz. Mevcut tesise ilave yatırım yapılacak olması ve bu yatırım için YTB alınması halinde yatırım teşviklerinden faydalanılabilir.

Stratejik yatırımlar, cari açığın azaltılması amacıyla ithalat bağımlılığı yüksek ürünlerin üretimine yönelik, uluslararası rekabet gücümüzü artırma potansiyeline sahip stratejik önemi haiz yatırımlardır. Stratejik yatırım konularının belirlenmesine yönelik farklı bir yaklaşım geliştirilmiş olup, yatırım konusu liste yerine uygulama amacı doğrultusunda kriterler belirlenmiş ve bu kriterlerin tamamını sağlayan yatırım konuları stratejik yatırım olarak kabul edilmiştir.

Aşağıdaki kriterlerin tamamını birlikte sağlayan yatırımlar stratejik yatırımların teşviki uygulamaları kapsamında desteklenmektedir.
İthalat bağımlılığı yüksek ara malı veya ürünlerin üretimine yönelik olarak;

  • Asgari sabit yatırım tutarı 50 milyon TL olan,
  • Yatırım konusu üretimle ilgili yurt içi üretim kapasitesi aynı ürünün ithalatından az olan,
  • Yatırımla sağlanan asgari katma değeri %40 olan (rafineri ve petrokimya yatırımlarında bu kriter aranmaz),
  • Üretilecek ürünle ilgili toplam ithalat değeri son 1 yıl itibariyle en az 50 Milyon $ olan (yurt içi üretimi olmayan ürünlerde bu şart aranmayacaktır)
    imalat sanayi yatırımları
    stratejik yatırım olarak kabul edilmektedir.

Sabit yatırım tutarı arazi-arsa, bina-inşaat, makine ve teçhizat ile diğer yatırım (yardımcı makine ve teçhizatlar, ithalat ve gümrükleme giderleri, taşıma, sigorta ve montaj giderleri, etüt ve proje giderleri vb.) harcaması kalemlerinden oluşmaktadır.

Asgari sabit yatırım tutarı, teşvik uygulamalarına ve bölgelere göre farklılık göstermektedir:

  • Genel Teşvik Sistemi’nde asgari sabit yatırım tutarı;
    • 1. ve 2. Bölgelerde 1 Milyon TL
    • 3., 4., 5. ve 6. Bölgelerde 500 Bin TL’dir.
  • Büyük Ölçekli Yatırımlar için asgari sabit yatırım tutarı yatırım konusuna göre farklılık göstermekle birlikte, asgari 50 Milyon TL olarak belirlenmiştir.
  • Stratejik Yatırımlar için belirlenen asgari sabit yatırım tutarı 50 Milyon TL’dir.
  • Bölgesel Teşvik Uygulamaları için ise 500.000 TL’den başlamak üzere desteklenen her bir sektör ve her bir il için ayrı ayrı belirlenmiştir. Bazı sektörlerde (turizm, hayvancılık vb.) asgari sabit yatırım tutarı haricinde asgari kapasite şartı da bulunmaktadır.

Sağlık ve belediye hizmetlerinde kullanılan araçlar, trafiğe çıkamayacak nitelikte olup apron veya limanda kullanılan araçlar ile madencilik ve hazır beton yatırımlarında kullanılan araçlar hariç olmak üzere karayolu nakil vasıtaları ve binek araçları Yatırım Teşvik Belgesi kapsamında değerlendirilmemektedir.

Aşağıda belirtilen yatırım konularının 1., 2., 3., 4. ve 5. Bölgelerde yapılması durumunda 5. Bölge için sağlanan bölgesel desteklerden, 6. bölgede yapılması durumunda ise kendi bölgesinin desteklerinden yararlanabilecektir.

  • Denizyolu ile yük ve/veya yolcu taşımacılığına yönelik yatırımlar.
  • Özel sektör tarafından yapılacak şehirlerarası yük ve/veya yolcu taşımacılığına yönelik demiryolu yatırımları ile şehir içi yük taşımacılığına yönelik demiryolu yatırımları.
  • Test merkezleri, rüzgar tüneli ve bu mahiyetteki yatırımlar (otomotiv, uzay veya savunma sanayine yönelik olanlar).
  • Kültür ve Turizm Koruma ve Gelişim Bölgelerinde veya termal turizm konusunda bölgesel desteklerden  yararlanabilecek nitelikteki turizm konaklama yatırımları.
  • Asgari   ellibin   metrekare   kapalı   alana   sahip   uluslararası   fuar   yatırımları (konaklama ve alışveriş merkezi üniteleri hariç).
  • Savunma Sanayii Müsteşarlığından alınacak proje onayına istinaden gerçekleştirilecek savunma alanındaki yatırımlar.
  • Maden istihraç yatırımları ve/veya maden işleme yatırımları (4/6/1985 tarihli ve 3213  sayılı  Maden  Kanununda  tanımlanan  I.  grup  madenler  ve  mıcır  yatırımları  ile İstanbul ilinde gerçekleştirilecek istihraç ve/veya işleme yatırımları hariç).
  • Özel sektör  tarafından  gerçekleştirilecek  olan kreş  ve  gündüz  bakım  evleri  ile  okul  öncesi  eğitim,  ilkokul,  ortaokul  ve  lise  eğitim yatırımları.
  • Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, TÜBİTAK ve KOSGEB tarafından desteklenen AR-GE projeleri neticesinde geliştirilen ürünlerin veya parçaların üretimine yönelik yatırımlar.
  • Motorlu kara taşıtları ana sanayinde gerçekleştirilecek asgari 300 milyon TL tutarındaki yatırımlar ve asgari 75 milyon TL tutarındaki motor yatırımları  ile  asgari  20  milyon  TL  tutarındaki  motor  aksamları,  aktarma  organları/aksamları ve otomotiv elektroniğine yönelik yatırımlar.
  • Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı tarafından düzenlenen  geçerli  bir  maden  işletme  ruhsatı  ve  izni  kapsamında  3213  sayılı  Maden Kanununun 2 nci maddesinin 4-b grubunda yer alan madenlerin girdi olarak kullanıldığı elektrik üretimi yatırımları.
  • Ek4’te yer alan “Teşvik Edilmeyecek Yatırımlar” hariç olmak üzere Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığının vereceği proje onayına istinaden, yıllık asgari 500 TEP (ton eşdeğeri petrol) enerji tüketimi olan mevcut imalat sanayi tesislerinde  gerçekleştirilecek,  birim  ürün  başına  en  az  %20  oranında  enerji  tasarrufu sağlayan  ve  yatırım  geri  dönüş  süresi  azami  5  yıl  olan  enerji  verimliliğine  yönelik yatırımlar.
  • Atık ısı kaynaklı olarak, bir tesisteki atık ısıdan geri kazanım yolu ile elektrik üretimine yönelik yatırımlar (doğal gaza dayalı elektrik üretim tesisleri hariç).
  • Asgari 50 milyon TL tutarındaki, sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) yatırımları ve yer altı doğal gaz depolama yatırımları.
  • Karbon elyaf üretimine veya karbon elyaf üretimi ile birlikte olmak kaydıyla karbon elyaftan mamul kompozit malzeme üretimine yönelik yatırımlar.
  • Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı (OECD) teknoloji yoğunluk tanımına göre yüksek teknolojili sanayi sınıfında yer alan ürünlerin üretimine yönelik yatırımlar (US-97 Kodu: 2423, 30, 32, 33 ve 353).
  • Maden Kanununa istinaden düzenlenmiş geçerli Arama Ruhsatı veya Sertifikasına sahip yatırımcıların ruhsatlı sahalarında yapacağı maden arama yatırımları.

Bu yatırımlar, 5. Bölge desteklerinden yararlanmakla birlikte, asgari kapasite ve asgari sabit yatırım tutarı açısında yatırımın yapıldığı bölge şartlarına tabidirler.

Öncelikli yatırım konuları arasında sayılan yatırımların OSB’lerde yapılması halinde herhangi bir ayrıcalık sağlanması söz konusu değildir. Ancak bu yatırımların, 5. Bölgedeki OSB’lerde yapılmaları halinde 6. bölgede uygulanan oran ve sürelerde vergi indirimi ve sigorta primi işveren hissesi desteği sağlanabilecektir.

Hayır, OSB’de gerçekleştirilen yatırımlara bir alt bölge desteği sağlanmasına ilişkin uygulama sadece büyük ölçekli yatırımlar veya bölgesel teşvik uygulamaları kapsamındaki yatırımlara yöneliktir.

Teşvik edilmeyen yatırım konuları Karar’ın eki EK-4’te listelenmiştir.

Yatırım Teşvik Belgesi kapsamındaki yatırımların Belgede öngörülen sürede gerçekleştirilmesi esastır. Yatırımın öngörülen sürede gerçekleştirilememesi hâlinde, teşvik belgesinde kayıtlı ilk sürenin yarısı kadar ek süre verilebilir.

Yeni teşvik sistemi kapsamındaki destek unsurlarından yararlanan yatırım harcamaları, diğer kamu kurum ve kuruluşlarının desteklerinden yararlanamaz. Diğer kurumlardan destek alan yatırım harcamaları için de Yatırım Teşvik Belgesi düzenlenmez.

Teşvik belgesi kapsamı makine ve teçhizatın tamamının veya bir kısmının finansal kiralama yolu ile temini mümkündür. Ancak, finansal kiralama yöntemiyle yapılacak yatırımlarda finansal kiralamaya konu makine ve teçhizat toplam tutarının, her bir finansal kiralama şirketi için asgarî iki yüz bin Türk Lirası olması gerekir.

Yatırım Teşvik Belgesi kapsamında kullanılmış yerli makine ve teçhizat temin edilemez. Ancak, İthalat Rejimi Kararı uyarınca yayımlanan “Kullanılmış veya Yenileştirilmiş Olarak İthal Edilebilecek Bazı Maddelere İlişkin Tebliğ” hükümleri uyarınca ithali mümkün olan kullanılmış ithal makine ve teçhizat (karayolu nakil vasıtaları hariç) ile İthalat Rejimi Kararının 7 nci maddesi uyarınca ithaline izin verilen kullanılmış ithal makine ve teçhizat teşvik belgesi kapsamında ithal edilebilir.

Sektörel kısıtlamalar göz önüne alınarak proje bazında yapılacak değerlendirme neticesinde kullanılmış komple tesisin Yatırım Teşvik Belgesi kapsamında ithali uygun görebilir.

Asgari sabit yatırım tutarı da dahil olmak üzere, teşvik belgesindeki kayıt ve koşulları yerine getirmeyen yatırımcıların teşvik belgeleri iptal edilebilir. Bu durumda sağlanan destekler, 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümleri çerçevesinde yatırımcıdan geri alınır.

Yatırım tamamlama vizesi yapılmış teşvik belgesi kapsamındaki makine ve teçhizatın, devir, satış, ihraç veya kiralanması, söz konusu yatırım mallarının teminini müteakip beş yılı doldurmuş olması hâlinde serbesttir. Tamamlama vizesi yapılıp yapılmadığına bakılmaksızın beş yılını doldurmamış makine ve teçhizatın yatırımın bütünlüğünün bozulmaması kaydıyla veya bütünü ile birlikte; teşvik belgeli bir başka yatırım için devri, teşvik belgesi olmayan bir başka yatırımcıya satışı, ihracı veya kiralanması Bakanlığın iznine tabidir.

Büyük ölçekli yatırımlar ile bölgesel teşvik uygulamaları kapsamında gerçekleştirilen yatırımların, işletmeye geçiş tarihinden itibaren asgarî beş yıl süre ile bulunduğu bölgede faaliyette bulunması gerekir. Ancak, Bakanlıktan izin alınması ve yatırım konusunun taşınılacak bölgede desteklenecek konular arasında yer alması kaydıyla diğer bölgelere taşınılabilir. Bu durumda, bulunduğu bölgeden daha az destek alan üst bölgelere, aynı bölgede bulunan OSB’den OSB dışına veya ilgili yatırım konusunun desteklenmediği bölgelere taşınmalarda, taşındığı bölgenin yararlandığı desteği aşan kısım ile taşındığı bölgede bulunmayan destekler ilgili mevzuat çerçevesinde geri alınır.

İşletmeye geçiş tarihinden itibaren beş yıl süre ile bulunduğu bölgede faaliyette bulunan yatırımların ise diğer bölgelere taşınması serbesttir.

YTB kapsamı yatırımın altyapı bütünlüğü sağlayacak şekilde projelendirilmesi gerekmektedir. Ancak, aynı organize sanayi bölgesinde aynı yatırımcıya ait iki ayrı tesiste yapılacak yatırımlar için tek bir YTB düzenlenebilmektedir.

Yeni teşvik sistemi detaylarına ulaşmak için tıklayınız. 

ARGE ve İNOVASYON

Araştırma Geliştirme kelimelerinin kısaltması olarak kullanılır. Yenilik yapma ya da yaratma sürecine Ar-Ge denilir.

Ar-Ge ve İnovasyon Programının kapsamı; bilim ve teknolojiye dayalı yeni fikir ve buluşlara sahip küçük ve orta ölçekli işletmeler ile girişimcilerin geliştirilmesi, yeni ürün, yeni süreç, bilgi ve/veya hizmet üretilmesi konularında yürütülen projelerin KOSGEB tarafından desteklenmesidir.

PATENT & MARKA TESCİL

EVET. Yurt içi marka tesciliniz var ise yurt dışı marka tescil masraflarını talep edebilirsiniz. Bunun için KOSGEB yada Türkiye İhracatçılar Meclisi’ne (TİM) başvurabilirsiniz.

KOSGEB Sınai Mülkiyet Hakları Desteği için tıklayınız. 

Ekonomi Bakanlığı Yurtdışı Birim ve Martka Tanıtım Desteği için tıklayınız.

NEDEN WAGE GROUP?

Destek Programları, süreçler, dosya hazırlanması ve projenin uygulanması aşamalarında yeterince tecrübeli personeliniz ve bu personelinizin kendiişleri haricinde bu çalışmalar için yeterince zamanı varsa, HAYIR danışmanla çalışmanıza gerek yoktur.

Destekler konusunda tecrübeniz yok ve kendi başınıza da tecrübe kazanmak istemiyorsanız, vaktinizi uzmanlaştığınız işlere harcamayı daha doğru buluyorsanız, gerektiğinde istemediğiniz ama doğru olan şeylerin size söylenmesinin menfaatinize olduğunu düşünüyorsanız, EVET uzman bir danışman ekibi ile çalışmalısınız.

Danışman ekibin size sağlayacağı katkı; Planladığınız projenin karşı tarafa doğru ve istenilen şekilde aktarılması, sürecin hatasız şekilde yürütülmesi ve desteğin planlandığı şekilde alınmasıdır.

Aklınıza takılan diğer soruları info@wagegroup.com.tr adresine sorun yanıtlayalım.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.